Wednesday, December 7, 2011

PELIK itu WEIRD!


Assalamualaikum, Hai dan Hello :)

aku rasa benda ni pelik :

1. Pakai tudung labuh , tapi kau bertepuk tampar dengan lelaki bukan muhrim kau , *omaigoshhh

2. pakai tudung labuh , tapi mulut kau asyik keluar perkatan bahbikkk lah , anokk haroom lah , *lain kali sebutlah astafirullah hal -azim, kan sedap dengaq .

3. pakai tudung labuh tapi mengutuk sakan  .

tapi benda-benda tersebut tak pelik kalau "mereka" tersebut tidak bertudung atau pun bertudung biasa-biasa , i mean bukan tudung ustazah lah . kan ?

actually , apa yang aku nak sampaikan kat sini bukan nak boikot ke hina ke tak bagi pakai tudung labuh ke apa . tapi aku just nak cakap , jaga lah perangai dan tingkah laku , biar bersesuaian dengan cara pemakaian kita .  (motivate utk diri aku jugak)

contoh terakhir , pakai tudung ustazah lepastu kau p menari dekat night club , pelik tak ? okbai .

p/s : aku bukan nak tunjuk pandai , buat baguih ka apa ka, tapi untuk ingatan bersama . tak salah kot no :)


No comments: