Wednesday, June 29, 2011

Tutorial membuat wishlist :)

Hello korunkkkkk ! yeay, home sweet home ! tapikan, aku demam lah pulak, nih mesti jangkit drpd klasmate/modulmate aku ler nih..dugaaannnn :) okay,  straight to the point...aku nak buat tutorial sikit ni..ada orang request kat formspring ku, memandangkan tuto nih simple.so boleh lah aku share . apapun, maaf,sebab lambat buat entri..biasalah,..sibukkk ..hihi :)

seperti tajuk entri kat atas tu, entri ni aku nak share kan cemana nak buat wish list..aku tau ramai yang dah tau kan ? kpda yang dah tau tu better takpayah lah baca entri ni..korang pegi klik nuff aku lagi boikkk..hihi..oke, kepada yang bertanya tu,awak ikut cara ni jer okay :) before that, maaf sebab lambat buat atas sebab yang boleh dimaafkan..hihik..so ikot cara ni jer okehh ?

1. Design ---> add a gadjet ----> Html/Java script

2. copy dan pastekan kode bawah ni dalam ruang kontent tu okay ?

<form name=myform>
<input type="checkbox" name="mybox" value=&quot" disabled />nak kawin <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="" checked />nak coklat <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="" checked />plastik coklat <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="" disabled />misluvcoklat<br />
</form>



ini hasilnya :


nota :
 tulisan kaler merah : boleh diubah samada nak checked atau disabled. pilih salah satu je okay. kalau tercapai wishlist korang tu amik la checked :)

tulisan kaler hijau : tulis lah segala bagai korang punya wishlist.



3.dah siap? Save jerr !

okay, selamat mencubaaaaa :D


LOVE ; ♥ misluvcoklat ♥