Monday, January 14, 2013

# 2.0.1.2 in memory


Assalamualaikum :)Entry ni macam nak flashback what has happened on 2012 . Bagi aku 2012 adalah tahun yang baik untuk aku , banyak benda baik aku rasa yang berlaku . benda yang tak berapa baik pun for sure lah ada . sebab hidup ni kan macam roda , kekadang kita berada kat atas . kekadang kita berada di bawah . ye dop ? :) apapun , tahun 2009 tetap tahun yang paling teruk buat aku . hihi. kesan dia pun smpai sekrang teghasa .hoho. let bygones be bygone lah pkah . okeke :D





Awal tahun 2012 , aku study dekat  matrik . orang kata study matrik tension .tambah2 program 1 tahun. yes, i admit dat . tapi sem satu je lah aku tension pon . haha. sem dua aku tak kenal erti tension dah sebab aku main sangat. seriously i enjoying my matric's life . happening kot. haha. aku start rapat ngan alyn syikin pon awal tahun 2012 . but bila dah rapat rasa macam dah lama kenai . BEST! memandangkan aku terlampau happening sangat enjoying my matric's life ,last2 result pun "hai pening" . haha , but alhamdulillah , still 3 above .







habis matrik , aku pergi ambik lesen kereta .Alhamdulillah, akhirnya dapat jugak aku jadi pemandu yang berhemah . kahkah . bahagia dapat lesen kereta. senang nak pergi sana sini tanpa menyusahkan mak aku. then, aku bekerja . okeke. bila aku cakap aku bekerja , kakak aku cakap , "aku macam xcaya je ang keja ikah oi". haha. jangan pandang aku sebelah mata lah . aku boleh lah bekerja . best kot kerja , dapat rasa duit penat lelah sendiri . baru kau tau betapa susahnya nak dapat duit. dan duit gaji kau tu kau akan rasa sayang nak guna . betul tak ? haha. rasa sayang nak guna , tapi habeh jugak . hiksssss .






masa bulan 5 aku kena attend interview untuk program pendidikan yang aku apply through upu.on that day , aku di duga dengan keracunan makanan . and because of dat aku hampir tak pergi kot interview tu . but because of my parent aku kuatkan diri aku untuk attend interview tu . kesian lak kat parents aku sebab depa memang harap sangat . Alhamdulillah , Upu tak pernah kecewakan aku , aku dapat tawaran Universiti Pendidikan Sultan Idris dalam program ISMP Kemahiran Hidup . ini second choice aku ekceli. first choice aku for sure lah MATH . tapi xdapat . agak sedih but aku redha je dengan ketentuan-NYA.





Bulan 9 aku masuk Upsi . for the first time aku stay agak jauh dari family . masa first kat upsi , everything okay and i can adapt  dengan life kat Upsi . berebut-rebut bas , tunggu bas berjam-jam . itu perkara biasa. but ada satu detik tu , aku diuji dengan ujian yang agak berat bagi aku sehinggakan aku ambik keputusan nak tukar kos. im really not so into KH ,  and at last aku ambik keputusan nak berhenti Upsi kot . aku memang serabut sangat . aku siap isi uitm kot. haha. betul lah orang kata , "Dont make a promise when you're Happy, Dont make a decision when you're anger " . at last , aku buat solat istikharah , mintak pertunjuk dari-Nya. Alhamdulillah, sesungguhnya Allah itu sebaik-baik perancang . so i have made my decision untuk teruskan dengan kos aku ni dan aku nak try apply minor math . harap-harap dapat, insyaALLAH , Aminn. btw, tengs Mak, my family , my close friend yang bagi segala nasihat kat aku during my hard time . tengs sangat wehhhh :') 



"boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu." Surah. Al Baqarah:216.



Oh ye . Malam 19 May 2012, ada something yang macam " MIRACLE" berlaku . hihi. seriously i never expected it will be happen . Thank you Allah for everything . Tangan dan kaki aku habis sejuk , air mata menitis nitis . haha. gila over aku niii. air mata menitis bukan sedih , tapi terharuuu, bahagiaa sangat . even just for a moment . hati aku , jantung aku , peparu aku semua rasa macam nak terkeluarr . sangat sangat wehh. haha :p  tapi apa yang dah berlaku ? eh , malu le kite nak citeee . haha xD






29  December's Night . after three years, i have made my decision to let you go . it hard for me to let you go but i think this decision is the best for us ;')im sory for everything . btw,  thank you for make me smile for almost 4 years . at the first time i see you , seriously im so excited to know you . then we be a friend. i thougt we will be just a friend . but seriously , you're my special friend . *oke tutup muka. haha :p kita gedik bersama, share about our problem , story mory sesama , bergaduh bersama , mengutuk pon bersama . kan kan ? haha. suka sangat cari pasal sesama . seriously i do miss all the time we have been together . now, you with yourlife and me with my own life . so , jaga hati jaga iman . if you miss me  , bukak je blog wa okay ? haha. terima kasih kerana selalu sangat kutuk blog wa  ,  wa tak pernah makan hati pun. jatuh hati adalah. hahhahaha. okeke. may both of us have a happy life . please , dont forget me okay ;') thanks sebab singgah dalam hidup wa even just for a little time :') thankyou AR <3 :)




okay , ni peristiwa yang aku takkan lupa , insyaALLAH iaitu my 19th Birthdayy . kalau aku cakap birthday ke-19 aku adalah one of the best birthday pon boleh rasanya kalau nak dibandingkan dengan birthday belasan yang lain . hihi. Terima kasih kengkawan yang buat suprise ;') walaupun ada yang 'spoil' di tengah jalan. haha. but its so funny . lawak sangat wehh . syaz and man , thanks sangat. tak expect pon uols ada join skali . hikss ;') syikah alyn syikin. thanks sebab bagi kami gelak terguling guling . lawak sangat bila suprise tak jadi . but at last , congrats uols sebab dah kotorkan bantal busuk i dengan cat ! kesan tu ada lagi kot! hahaha. thanks , i really miss all of you friendss :) i love youu like a love song babyy . hahaha




so now, we're  already in year 2013 . so , moh ler kita bukak buku baru . perbaiki apa yang kurang dalam hidup kita , tambahkan iman kita kepada ALLAH . wishlist aku pada tahun ni adalah nak penuhkan wishlist yang tak terlaksana tahun lepas. kahkah. agak2 , apa wishlist aku tu ?  hahaha.  Apapun , i hope 2013 will be better than 2012 . Ameen :') . okeke. running man time, kbai :D 

3 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum Shafiqah..salam kenal dari cheqkaq..mude lagi awk..hehe..jgn sia-siakan mase muda awk yer dik..:)

Shafiqah Rashid said...

Waalaikumsalam :)
hehe, insyaALLAH,
thanks 4 da advise kak ;)

Cikrosecute said...

semuanya indah2 memori tahun 2012...